زیباترین ایالت های آمریکا کدامند؟

برای شناخت زیباترین ایالت های آمریکا باید گفت: هر کدام از آنها به واسطه دارا بودن ویژگی های زیبا شناختی مختلف در رده بندی قرار میگیرند.

زیباترین ایالت های آمریکا کدامند؟

برای شناخت زیباترین ایالت های آمریکا باید گفت: این کشور دارای مناطق مختلفی می باشد که هر کدام از آنها به واسطه دارا بودن ویژگی های زیبا شناختی مختلف می توانند در رده بندی های مختلفی قرار بگیرند که در همین مقاله به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

ایالات متحده آمریکا در قاره آمریکای شمالی واقع شده است و یک جمهوری فدرال متشکل از 50 ایالت است. ایالات متحده آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کانادا، از جنوب با ایالت مکزیک و خلیج مکزیک همسایه است و ایالات متحده آمریکا شامل ایالت آلاسکا در شمال غربی قاره آمریکای شمالی و جزیره هاوایی در وسط اقیانوس آرام، واشنگتن دی سی کشور زادگاه ایالات متحده آمریکا است.

ایالات متحده از نظر مساحت پس از روسیه، کانادا و چین در بین کشورهای جهان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است و دارای تنوع زیادی در محیط های خود است که از آب و هوای قطب شمال تا نیمه گرمسیری متغیر است، مناطق متفاوت از باران و جنگل های مرطوب تا بیابان خشک، و از کوه های ناهموار تا دشت ها.
در ایالات متحده، بسیاری از مناطق عملاً فاقد جمعیت هستند و سایر مناطق دارای تجمعات شهری بزرگ هستند. جمعیت ایالات متحده طبق آمار سال 2017، حدود 326,625,791 نفر است. اگرچه کل جمعیت در ایالات متحده بر اساس استانداردهای بین المللی زیاد است، تراکم جمعیت در آن نسبتاً کم در نظر گرفته می شود و ایالات متحده شامل تعداد زیادی از جمعیت های مختلف در نژادها، فرهنگ ها و مردم از مناطق مختلف است. این امر به دلیل مهاجرت روز افزون و دائمی و همچنین حضور بومیان آمریکا مانند سرخپوستان آمریکاست.

در ایالات متحده آمریکا گروه‌ های قومی زیادی وجود دارد که سفید پوستان 72.4 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌ دهند، در حالی که سیاه‌ پوستان 12.6 درصد، آسیایی‌ ها 4.8 درصد، سرخپوستان آمریکایی و آلاسکا 0.9 درصد را تشکیل می‌ دهند. هاوایی ها و آلاسکا ها 0.9 درصد را تشکیل می دهند، جزایر اقیانوس آرام حدود 0.2 درصد است، در حالی که سایر نژادها روی هم حدود 6.2 درصد هستند، علاوه بر این دو نژاد جدا از سایر نژادها، بالغ بر 2.9 درصد، طبق تخمین های سال 2010، 2.9٪ است. در مورد آب و هوای ایالات متحده، این آب و هوا در اکثر مناطق معتدل است، به استثنای فلوریدا و هاوایی که آب و هوای آن گرمسیری است، در حالی که آلاسکا آب و هوای بسیار سرد دارد و دشت های بزرگ غرب رودخانه می سی سی پی دارای آب و هوای نیمه خشک و آب و هوا در حوضه بزرگ در جنوب غربی خشک است.

 

 

 

زیباترین ایالت های آمریکا کدام اند؟

هر ایالت در آمریکا شخصیت و زیبایی خاص خود را دارد و به همین دلیل تعیین زیباترین ایالت در میان آنها دشوار و ناعادلانه است. با این حال، می توان ده ایالت زیبای آن را با توجه به نظرات بسیاری از گردشگران و سایت های گردشگری بین المللی به شرح زیر ذکر کرد:

کالیفرنیا یکی از زیباترین ایالت های آمریکا

کالیفرنیا از ایالات متحده آمریکا، از نظر مساحت پس از آلاسکا و تگزاس، با مساحت کل حدود 411048 کیلومتر مربع، رتبه سوم را در بین ایالت ها دارد. کالیفرنیا یکی از مقاصد گردشگری پیشرو در ایالات متحده است. ایالت ها با آب و هوای معتدل و مناظر دیدنی خود گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می کند. چه مناظر کوهستانی، ساحلی یا بیابانی، همه آنها کالیفرنیا را ساخته اند. در میان محبوب ترین جاذبه های گردشگری، موزه ها و خانه های اپرا زیادی در این ایالت وجود دارد و لس آنجلس و سانفرانسیسکو از زیباترین ایالت های آمریکا هستند.

مونتانا

مونتانا یکی از زیباترین ایالت های آمریکا است و شامل مکان های تاریخی بسیاری است که تصویر واضحی از آمریکای غربی ارائه می دهد، همچنین شامل مناطق طبیعی بسیاری مانند چمنزارها، دره های رودخانه ها و کوه ها، علاوه بر یخچال های طبیعی شگفت انگیز است . مونتانا در شمال غربی ایالات متحده آمریکا قرار دارد و از نظر مساحت در بین ایالت ها رتبه چهارم را با مساحتی حدود 380849 کیلومتر مربع به خود اختصاص داده است و این ایالت با نام مستعار The Treasure State و یکی از ایالات متحده است. مهم ترین جاذبه های گردشگری در آن پارک ملی گلاسیر و کوه های راکی ​​و دره بیگورن است که بزرگترین منطقه تفریحی است که گردشگران در ایالات متحده به آنجا می روند و این ایالت محل زندگی بسیاری از قبایل هندی است که هنوز در آن اسکان دارند.

آلاسکا

آلاسکا که در اقیانوس منجمد شمالی واقع شده است، بزرگترین ایالت آمریکا و کم تراکم‌ ترین ایالت است. ایالت آلاسکا ترکیبی شگفت‌ انگیز از کوه‌ ها و دریاچه‌ های یخچالی است و همچنین شامل الگوهای منحصر به‌ فرد حیات وحش و فرهنگ‌ های متعدد است، نام مستعار این ایالت آخرین مرز است و حدود 100000 یخچال طبیعی در آلاسکا وجود دارد که از یخچال های طبیعی از یخچال های کوچک تا بزرگ، یخچال ها حدود 5 درصد از مساحت ایالت را پوشش می دهند و بزرگترین یخچال طبیعی مالاسپینا با مساحت حدود 850 مایل مربع است. 17 قله کوه در آلاسکا در بین 20 قله مرتفع در آلاسکا وجود دارد. ایالات آلاسکا مکانی عالی برای کسانی است که به دنبال ماجراجویی هستند.

یوتا به عنوان یکی از زیباترین ایالت های آمریکا

ایالت یوتا در منطقه کوه های راکی ​​در غرب آمریکا واقع شده است و با مساحت 219899 کیلومتر مربع با نام مستعار ایالت زنبور عسل جایگاه یازدهم را در بین ایالت ها به خود اختصاص داده است. این ایالت گردشگران را به خود جذب می کند. تا حد زیادی؛ یوتا به دلیل جاذبه هایی مانند پارک ملی Zion، مرکز تفریحی ملی Glen Canyon، پارک کوهستان Wasatch و Lake Lagoon، حدود 41 پارک ایالتی و همچنین 5 پارک ملی دارد. از جمله فعالیت های تفریحی که می توان در این ایالت انجام داد، کوه نوردی، ماهیگیری و اسکی است.

آریزونا

آریزونا در منطقه کوه های راکی ​​در جنوب غربی آمریکا واقع شده است و از نظر مساحت در بین ایالت ها رتبه ششم را با مساحت 295260 کیلومتر مربع با نام مستعار ایالت گرند کنیون دارد. آریزونا شامل 22 پارک و گروهی  بناهای یادبود، علاوه بر 14 پارک دولتی، و یکی از معروف ترین پارک های ملی این ایالت، گرند کانیون است. بازدیدکنندگان این ایالت می توانند از کمپینگ در زمین های آن لذت ببرند و همچنین می توانند به قایق سواری و ماهیگیری بپردازند، به خصوص در دریاچه پاول و دریاچه هاواسو و بازدیدکنندگان در زمستان می‌ توانند اسکی و سایر ورزش‌ های برفی را تمرین کنند، و چیزهای زیادی در این ایالت وجود دارد که آن را به توقفی برای جلب توجه بازدیدکنندگان در زمان‌ های مختلف سال تبدیل می‌ کند.

هاوایی

هاوایی مجموعه ای از جزایر است که در اقیانوس آرام شمالی، در حدود 3900 کیلومتری سانفرانسیسکو واقع شده است و از نظر مساحت در بین 50 ایالت، رتبه 47 را دارد. جزایر هاوایی از نظر ثروت حیوانی و گیاهی غنی هستند و این تنها ایالت در آمریکا است که به طور کامل از جزایر تشکیل شده است و در آن یادبودهای زیادی وجود دارد. مانند بنای یادبود ملی نیروی دریایی ایالات متحده (به انگلیسی: Papahānaumokuākea)، و پارک ملی معروف Haleakala. از جمله مکان های اصلی که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند، بندر معروف پرل هاربر است که در اوآهو، جزیره بزرگ مائوئی و جزیره دیدنی Kauai قرار دارد.

کلرادو

کلرادو یکی از زیباترین ایالت های آمریکا در منطقه کوه های راکی ​​در ایالات متحده آمریکا واقع شده است و از نظر مساحت در بین ایالات متحده در رتبه هشتم قرار دارد و مساحت کل آن در حدود 269596 کیلومتر مربع است و این ایالت با نام مستعار ایالت Centennial شناخته می شود. بسیاری از پارک‌ های ملی و بناهای تاریخی زیادی در این ایالت وجود دارند که بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌ کنند، همچنین مکان‌ هایی برای اسکی، جایی که می‌توانید شهرهای تاریخی باستانی را پیدا کنید، و ذخایر طبیعی زیادی در سراسر این ایالت توزیع شده‌ اند. این ایالت دنیای زیبایی دارد که از کوه های راکی ​​گرفته تا دره های عمیق حکاکی شده توسط رودخانه کلرادو را در بر می گیرد، دنیایی که ارزش کاوش را دارد. همه این موارد کلرادو را در لیست زیباترین ایالت های آمریکا قرار می دهد.

میشیگان

زیباترین ایالت های آمریکا کدامند؟
زیباترین ایالت های آمریکا کدامند؟

میشیگان در بخش مرکزی شمال شرقی ایالات متحده آمریکا قرار دارد و از نظر مساحت در بین ایالات متحده مقام بیست و سوم (23) را به خود اختصاص داده است و رتبه آن در بین ایالت های واقع در رودخانه می سی سی پی از نظر وسعت سومین است. مساحت، و مساحت کل آن، بدون احتساب آب های دریاچه های بزرگ، حدود 151585 کیلومتر مربع است و این ایالت به عنوان ایالت ولورین شناخته می شود. در مورد جاذبه های گردشگری در این ایالت، آنها بسیار و متنوع هستند و بیشتر آنها مربوط به منابع آبی است. بازدیدکنندگان ترجیح می دهند در دریاچه های داخلی آن شنا کنند و جمعیت در چند مایلی آنها زندگی می کنند و فرصت های متعددی وجود دارد. برای کمپینگ در ایالت جایی که کمپ های عمومی و کمپ های خصوصی زیادی در ایالت وجود دارد.
این ایالت همچنین دارای جاذبه های دیگری مانند نقاط برجسته صخره ای و همچنین جزیره باشکوه ویکتوریایی مکیناک است.

اورگان انتخاب بعدی برای زیباترین ایالت های آمریکا

اورگان در ساحل اقیانوس آرام در بخش شمال غربی ایالات متحده آمریکا واقع شده است . جاذبه های این ایالت متفاوت است، مهم ترین آنها ساحل اورگان است که بازدیدکنندگان می توانند در ساحل آن ماهی بگیرند، دریاچه کریتر، رودخانه روگ و بسیاری از پارک های تفریحی، علاوه بر کوه هود که کوهنوردان را از نقاط مختلف جذب می کند.

فلوریدا

ایالت فلوریدا در منتهی الیه جنوب ایالات متحده آمریکا قرار دارد و از نظر مساحت در بین ایالت ها در رتبه بیست و دوم قرار دارد و با مساحت دومین ایالت بزرگ در بین ایالت های شرق رودخانه می سی سی پی است. مساحتی در حدود 151939 کیلومتر مربع دارد و به ایالت آفتاب معروف است. [12] این ایالت دارای ترکیبی شگفت انگیز از سواحل مدرن، شهرهای وسیع، فانوس های دریایی شگفت انگیز و احساس لاتین است که بر شهر حاکم است. استراحتگاه معروف دنیای دیزنی در این ایالت قرار دارد و مکان های بسیار دیگری نیز وجود دارد که ارزش بازدید و کاوش را دارند.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.